středa 24. října 2012

Rick Riordan - Percy Jackson 1 - Zloděj blesku

Percy Jackson 1 - Zloděj blesku
Napsal: Rick Riordan




Poté, co J. K. Rowlingová dokončila Harryho, se kterým jsem strávil značnou část mého dospívání, nastalo na několik let hrdinské sucho, které občas přerušil nějaký film na motivy knižního bestselleru z USA. Filmů jsem tedy viděl několik, ale knižní verze jsem nečetl žádné. To se ale změnilo s nástupem Kindla, kde jsem risknul přečtení první knihy o mladém polobohovi jménem Percy Jackson, který po vzoru Harryho Pottera (to srovnání bude časté) má hrozné dětství, nezapadá do kolektivu kvůli nějaké vadě (v tomto případě to je dyslexie a občasné kázeňské problémy) a má hrozné podmínky doma. To se ale samozřejmě změní, protože zjistí, že jeho kamarád je satyr z řeckých mýtů, jde po něm obr, který mu zabije mámu a objeví se v táboře polokrevných, kde se k němu přihlásí jeho otec, řecký bůh moře Poseidon. Pak se tu objeví velké zlo, které je nutné porazit, takže se vydá na cestu za splněním věštby, na které ho bude provázet Anabeth, dcera bohyně Atheny a právě satyr Glover. A hned první cesta je vede za někým, kdo ukradl mocnou zbraň boha Dia, která metá blesky.

Nechápejte mě špatně. Příběh sice zní jako klišé a samozřejmě to klišé i je, ale velice dobře napsané, poutavé, napínavé a vůbec se jedná o povedeného nástupce právě Harryho Pottera, který je ale zasazen do řeckých mýt a legend, které se odehrávají (bohužel) v USA, ale které jsou mi zase na druhou stranu milejší, než svět čarodějů a čarodějek. Ono taky dost mluví za sebe i to, že všech pět knih o Percym Jacksonovi jsem přečetl během necelých 14 dnů. A poslední knihu navíc v angličtině.

Pokud hledáte nějaké seriozní čtení, tak jste zde na špatném místě. Tato kniha je opravdu na odpočinek, na útěk do světa fantasie a mýtů a na relaxování a pobavení se s knihou. Jo a doporučuji se NEDÍVAT na filmové zpracování, které se nese v duchu posledních Harry Potterů - knihu berou pouze jako námět a to nejlepší z ní tradičně neberou. Což je samozřejmě škoda, protože nebýt toho, mohly se točit i pokračování.

Hodnocení: 10/10

Žádné komentáře:

Okomentovat