úterý 24. února 2015

Christopher Golden - Uncharted: Čtvrtý labyrint

Uncharted - Čtvrtý labyrint
Napsal: Christopher Golden





Jsem fanoušek her Uncharted, to už jsem tu kdysi psal. Alespoň v době, kdy se tento blog věnoval i jiným věcem, než jsou knihy. Nedávno jsem si koupil knihu, která byla inspirovaná touto herní sérií a musím říct hned na úvod, že mi trvalo hodně dlouho, než jsem ji přečetl. Ale popořadě...

Kniha se odehrává ještě před prvním dílem hry, alespoň tak usuzuji podle toho, že v ní není ani jedna zmínka o Eleně. Co se týče herní série, tu tady rozebírat nehodlám. Pokud tento článek čtete, předpokládám, že jste o hrách Uncharted alespoň slyšeli a tak vás alespoň odkážu na oficiální weby, nebo do mého archívu, kde se válí recenze na první dva díly her - tady a tady.

Začátek je slibný, připomíná hru. Nicméně vše se rázem pokazí jak příběhově, tak zápletkově. Sullyho přítel byl zabit a někdo jde po jeho dceři Jadě. Sully se rozhodne, že jí pomůže a Nate jde do toho s ním. A tady se do příběhu začíná mísit mytologie spolu s archeologií po vzoru Indiana Jonese nebo Tomb Raidera. Nate, Sully a Jada zjistí, že pátrají po tajemném labyrintu, kde sídlí Minotaurus a kde se ukrývá poklad. A do toho všeho po nich jdou vrazi Sullyho přítele a otce Jady.

Takhle krátce popsané to sice vypadá jako zajímavý příběh, nicméně děj je přímočarý, dá se odhadnout, co bude dál a chybí zde napětí a atmosféra herní série. A z těchto důvodů mi trvalo dlouhou dobu, než jsem jinak relativně krátkou knihu dočetl. Prostě jsem pokaždé našel něco lepšího, co jsem si zrovna chtěl přečíst.

Na druhou stranu musím říct, že kdybych na knihu koukal nezaujatým pohledem někoho, kdo se sérií nestrávil desítky hodin, asi by mě to bavilo podstatně více. Takhle pro mě byla kniha celkem zklamání, kde dávám pouze body jako fanoušek série.

Hodnocení: 5/10

Žádné komentáře:

Okomentovat