úterý 24. února 2015

Richard Castle - Nikki Heatová 1 - Heatová a vlna žáru

Nikki Heatová 1 - Heatová a vlna žáru
Napsal: Richard Castle





Pokud se rádi koukáte na seriály, určitě vám není neznámé jméno Nathan Fillion. V mém případě jsem na něj přišel sledováním série Firefly, kde jsem si tohoto herce oblíbil. A vzhledem k tomu, že Nathan hraje i v seriálu Castle na zabití, je pro mě povinnost tuto sérii pravidelně sledovat. No, ona to není ani tak povinnost. Na Castla bych se díval tak jako tak. Hlavní hrdina seriálu je úspěšný spisovatel Richard Castle, který hledá inspiraci k dalším knihám na policejním okrsku na oddělení vražd a najde ho tam v místní detektivce Kate Beckettové. Navíc jeho fantazie a dedukční schopnosti pomáhají detektivům řešit případy, takže tam zůstane nějakou dobu.

Heatová a vlna žáru je výslednou knihou Richarda Castla, kterou napíše podle vzoru Beckettové a která kromě seriálu vychází i v reálném světě. A taky od Richarda Castla. Tedy, v tomto případě to je pseudonym, který používá některý spisovatel, který se údajně v seriálu už taky objevil. Nicméně kniha měla úspěch, takže se dostala i na český trh. A v této době vyšla již čtvrtá kniha.

A o co v příběhu jde? Na policejní okrsek v New Yorku příjde novinář Rook, který má za úkol napsat článek o detektivech na oddělení vražd v New Yorku a má s nimi trávit nějakou dobu. Společně tak začnou řešit případ významné osobnosti v oblasti realit. Nic samozřejmě není tak, jak se na první pohled zdá. A to ani v soukromých životech hlavních hrdinů.

Musím říct, že jsem byl zpočátku ke knize skeptický, nicméně postupně jsem se jí dostával na chuť a ke konci jsem ji už bral jako klasický díl seriálu Castle na zabití. A samozřejmě, že jsem byl spokojený. Pravda, čekal jsem ještě něco víc, ale to už bych asi chtěl zázraky. Takhle se jedná o odpočinkovou detektivku, kterou si vychutná i někdo, kdo se nepodíval ani na jeden díl seriálu.

Hodnocení: 8/10

Žádné komentáře:

Okomentovat